Direktlänk till inlägg 13 april 2011

valpkurs

Av sofie collén - 13 april 2011 18:18

1 valpkursen!

Ja då har vi varit på valpkursen:) var riktigt roligt tycker jag.

Det vi fick börja med i dag var att presentera oss för dom andra hundarna och deras äger vad vi ville få ut av våran hund.

Sedan började vi med att gå en lite promenad på led, och jag tycker det gick bra. Om hunden framför oss stannade så skulle vi stanna för vi skulle inte gå förbi dom. Är man ute och går med Iza hemma så vill hon bara gå där det är tort, hon vill knappt nudda snön eller gå i vatten. Nu på kursen gick hon i vatten själv frivligt och på snön. Sen ville man ju gärna hälsa på dom andra hundarna. Men det blir inte för en vi har var vaccinerat henne. Men jag tycker det var roligt och ser fram i mot det tills på lördag då vi har den andra kursen.Det märktes att Iza tyckte det var roligt med, för utom att det var jobbigt då hon inte fick gå fram och hälsa på dom andra hundarna.

Den andra saken vi fick göra va att vi skulle få kontakt med våran hund, utan att locka på henne ,så skulle vi försöka få kontakt med henne. Och varje gång hon tittade på oss skulle vi beröma henne. Jag tycker hon var super duktig man måste ju tänkta på att hon faktiskt bara är 11 v.

Jag vet att den här kursen kommer hjälpa oss, för både jag och Johannes och Iza tycker det är roligt. Sen det hon lär sig är ju bara ett + man måste ju tänka så eftersom hon är så liten. Vi kan iallfal få en bra grund till henne.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie collén - 15 april 2013 23:47

               Bilder i bilen på väg hem från s-holm:)   Nu är det länge sedan jag var här och skrev något:P men som ja ha sagt för så skriver jag då jag känner för det och tycker att jag ha något att berätta.:)   Den 5 april for jag och m...

Av sofie collén - 22 september 2012 06:48

 I dag har jag en känsla som känns spännande och förväntansfull:)   ska nu börja fixa mig in för att jobba i dag:) ...

Av sofie collén - 19 september 2012 04:44

oj vad länge sedan jag skrev nu,vet inte om det kommer bli så ofta som jag skriver, skriver nu då jag känner för det och då jag känner att jag har något att skriva om. Men vem vet jag kanske kommer igång med skrivandet igen:) Jag skriver ju i bloggen...

Av sofie collén - 28 maj 2012 06:52

I går var de Morsdag och då gjorde vi grillat och åt så då var hela gänget samlat min familj och johannes familj:) det var super mysigt och gått!:) ...

Av sofie collén - 24 maj 2012 07:21

I dag ska jag och malin upp på komvux för vi har fått en tid där kl 13:00 för vi ska få lite hjälp med att hitta utbildningar. man måste ju ta och bli något snart, annars kommer ja bli tokig.  men nu ska ja gå och göra mig klar innan ja ska på jobb...

Ovido - Quiz & Flashcards