Alla inlägg under april 2011

Av sofie collén - 27 april 2011 11:25

 

Jag hade tänkt bokat pass i veckan men då jag skulle logga in och göra det så hade jag glömt bort lösenordet. Så nu har jag mejlat dom så jag hoppas jag får svar snart. Vill börja gå på pass nu.

Men i går då så gick jag på stan och fick för mig att köpa ett hopprep så det gjode jag. Så i morse medans Iza låg och sov klev jag upp kring halv 8 och hoppade i 15 min sedan vilade jag i 15 min och sen hoppade jag igen i 15 min. Det var riktigt kul, minnerna från då man var liten väcktes igen. Men det var grymt roligt men sjukt jobbigt. Ha tänkte försöka hoppa en halv timme om dagen även fast jag är på gymet och kör pass. ska nog dela upp det och köra 15 min på morgonen och 15 min på kvällen.Men ska börja med pass igen då jag fått lösenordet:) har även fundrat på om jag ska köpa en rockring, men ska nu först se till att hopprepet kommer till användning.:) Nu ska man få en fin magen till studenten och till sommaren:)


I dag ska jag och min kusin åka och hälsa på min gudmor och då ska vi ta med oss Iza så ska hon få träffa henne innan hon är fulvuxen:) sen i kväll blire valp kurs och läxläsning. Ja det är så här min dag kommer att se ut.  

Av sofie collén - 24 april 2011 21:55

    

     I dag har jag och älsklingen och Iza och svärmor och mamma och pappa varit ut till rotsidan och haft det mysigt och fikat lite granna. En riktigt härlig dag:)

Av sofie collén - 20 april 2011 21:16


               Tone är min bästa vän, vi kom varandra väldigt nära på väldigt kort tid. Jag fick förtroende för dig på en gång. Kan tala med dig än vad det är om, mår jag dåligt så finns du där du ser mig fast jag mår dåligt och det är jag väldigt glad över, du vågar fråga mig vad det är som hänt.Du finns alltid där då man behöver någon. Det jag säger till dig vet jag att det inte kommer ut. Och är det något som känns som att det ha blivit missförstånd så löser det sig på en gång. Vi kan ta då det händer.Jag vill att du ska veta att jag alltid finns för dig dygnet runt vad det än är, det är bara att slå en signal om det är något.Nu vare väldigt länge sedan vi sågs och jag saknar dig, så jag hoppas på att vi kan försöka ändra på det igen. finns för dig gumman jag älskar dig!


Av sofie collén - 20 april 2011 19:52

     

skulle vilja beställa någon av dom hära till midsommar:)

Av sofie collén - 19 april 2011 10:11

I dag blire skolan i allfal, jag orkade inte i går på grund av en sak som hänt. Men det är inget jag kommer tala om. Vill hålla det för mig själv. 

Så nu tänkte jag att jag skulle borsta tänderna och sedan fara upp på körplanen i skogen så att Iza ska få springa av sig lite innan jag åker på skolan. Ska försöka få några bilder på henne som jag tänkte skicka till Isabell. Nu då hon ha växt lite:)    Sen kör jag henne till granvåg för att hon ska få vara med svärmor medans jag har skola. Sen äre hem och lagga mat och sedan blire body pump i dag kvart över 4 till kvart över 6 nu ska jag komma i gång med min träning igen:) Inte länge kvar till studenten och då gäller det att hålla kroppen i trim eftersom om jag ska kunna ha min studentklänning. Hoppas ni får en bra dag det ska jag ha i dag iallfal:)

Av sofie collén - 14 april 2011 14:16

Ha varit en bra dag i dag.Det vi har haft på skolan är svenska nationella. Men det gick bättre än vad jag trodde. Jag hade ju suttit och skrivit i går hemma och tränat på om att skriva brev. Och då skrev jag om en pojke som har autism för att jag skulle vare lite förbered. Men det blev att jag skrev om facebook och twitter, jag över för väntan jag vet att jag skrev över 1000 ord och det känns riktigt bra. Har nog aldrig kännt mig så nöjd över ett prov någon gång:)

Av sofie collén - 13 april 2011 23:30

Det snurrar en massa i huvudet över  vad man ska göra efter studenten. Vill kunna lyckas få ett vikari jobb i allfal. Och fram för allt över sommaren i allfal.

Har kommit fram till så mkt jag vill jobba med efter.

Frisör har jag viljat länge och vill fortfarande men har inte dom pengarna.

Sen vill jag plugga hälsocoach, behandlingsassistans, eller plugga något som har med hundar och göra. Sen kom jag på nu i kväll eftersom jag vill hjälpa människor hela tiden så skulle det vara ganska intressant och vara kurator. sen efter vi var på hola så fick jag även en tanke att skulle tycka de vore kul att läsa till teckenspråks tolk men då vill jag inte flytta nu. Det är så mkt jag vill men kan ju inte göra allt på samma gång så vad händer efter studenten vad kommer jag göra inom jobb eller plugg? ja det får jag väll se då.

Trivdes även kannon bra på min sista praktik plats så där skulle jag mer än gärna vilja jobb.

Skulle kunna tänka mig att jobba inom handikappomsogren. får vänta och se vad som händer.

Av sofie collén - 13 april 2011 18:18

1 valpkursen!

Ja då har vi varit på valpkursen:) var riktigt roligt tycker jag.

Det vi fick börja med i dag var att presentera oss för dom andra hundarna och deras äger vad vi ville få ut av våran hund.

Sedan började vi med att gå en lite promenad på led, och jag tycker det gick bra. Om hunden framför oss stannade så skulle vi stanna för vi skulle inte gå förbi dom. Är man ute och går med Iza hemma så vill hon bara gå där det är tort, hon vill knappt nudda snön eller gå i vatten. Nu på kursen gick hon i vatten själv frivligt och på snön. Sen ville man ju gärna hälsa på dom andra hundarna. Men det blir inte för en vi har var vaccinerat henne. Men jag tycker det var roligt och ser fram i mot det tills på lördag då vi har den andra kursen.Det märktes att Iza tyckte det var roligt med, för utom att det var jobbigt då hon inte fick gå fram och hälsa på dom andra hundarna.

Den andra saken vi fick göra va att vi skulle få kontakt med våran hund, utan att locka på henne ,så skulle vi försöka få kontakt med henne. Och varje gång hon tittade på oss skulle vi beröma henne. Jag tycker hon var super duktig man måste ju tänkta på att hon faktiskt bara är 11 v.

Jag vet att den här kursen kommer hjälpa oss, för både jag och Johannes och Iza tycker det är roligt. Sen det hon lär sig är ju bara ett + man måste ju tänka så eftersom hon är så liten. Vi kan iallfal få en bra grund till henne.

Ovido - Quiz & Flashcards