Direktlänk till inlägg 23 november 2010

det känndes som att det va bra

Av sofie collén - 23 november 2010 17:02

I dag när jag kom på skolan så skulle koratron ha föreläsning för 2erna och våran bf lärare hade strullat till det lite. så men jag kom ditt och visste inte ifall Malin och Jannica eller skulle komma till den lektionen eftersom jag sj hade uppfattade som så att vi inte var tvungen att gå på koratorns föreläsning,och att man fick stanna hemma då och till museumet till klockan 10:OO då vi skulle titta på en tidsresa. Men jag kom upp till skolan och gick på kuratorns förläsning tillsammans med emma och tvåerna, dom började prata om olika krisser, och jag började fundera på min älskade farmor. Kuratorn frågade oss ifall vi hade varit med om att skylla på läkaren om något går fel, och då började jag berätta om farmor, att mamma och pappa va och hämtade henne för att dom skulle åka ner på antonias studentbal,då dom hade tittat så skulle farmor följa med mamma och pappa hem och äta middag jag jobbade den hära dagen tyvärr hade viljat träffat farmor en sista gång. Men iallfal när farmor klev ur bilen hos mamma och pappa så snubblade hon eller något mamma och pappa såg att farmor föl, och då hade hon brutit höft benet. Mamma och pappa for med farmor på sjukhuset, hon hade jätte ont, och min funderingar började undra ifall farmor skulle överleva det hära. Vi hade hittat hon hemmma i sin lägenhet fler gånger och hon har gjort på sig allt hon hade kunnat legat ett dyng på golvet innan vi hittade henne eller hemkänsten hittade henne,och sånna gånger trode man att hon skulle dö men hon klarade sig och forsatte leva.

Men iallfal på lördag den 8 maj var jag och Johannes på stan och då ringde min mamma och berättade att farmor hade haft jätte ont på natten mot lördagen så läkarna valde att välja henne att operera först. Hon pratade med läkarna på väg ner till operationssalen och då dom skulle söva henne för att hon skulle operas hade hon hunnit somnat in. och den hära döden var man inte beräd på.

Men det va där jag skulle berätta då pappa blev så att han skyllde på läkarna och han tyckte dom kunde ha opererat då hon kom in och hon kanske hade klarat sig då.

Jag tycker att jag ha kunnat pratat med vem som hälst nu om farmor utan att jag ska ha börjat grinna.

Men i dag bräst min tårar igen. Och jag saknar dig otrloigt mycket du finns i mina tankar hela tiden. Jag älskar dig farmor.


Men nu ska jag försöka komma på andra tankar och gå på body pumpen och träna av mig liten och kanske ta mig en promenad sedan.

Sen kanske Malin kommer hit och sover i kväll:)

ska upp till mamma en sväg sedan iallfal fick jätte fina gardiner i dag av mamma som jag ska sätta upp vardagsrummet.

Men nu måste jag gå så jag hinner med mig.

hejsvejs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sofie collén - 15 april 2013 23:47

               Bilder i bilen på väg hem från s-holm:)   Nu är det länge sedan jag var här och skrev något:P men som ja ha sagt för så skriver jag då jag känner för det och tycker att jag ha något att berätta.:)   Den 5 april for jag och m...

Av sofie collén - 22 september 2012 06:48

 I dag har jag en känsla som känns spännande och förväntansfull:)   ska nu börja fixa mig in för att jobba i dag:) ...

Av sofie collén - 19 september 2012 04:44

oj vad länge sedan jag skrev nu,vet inte om det kommer bli så ofta som jag skriver, skriver nu då jag känner för det och då jag känner att jag har något att skriva om. Men vem vet jag kanske kommer igång med skrivandet igen:) Jag skriver ju i bloggen...

Av sofie collén - 28 maj 2012 06:52

I går var de Morsdag och då gjorde vi grillat och åt så då var hela gänget samlat min familj och johannes familj:) det var super mysigt och gått!:) ...

Av sofie collén - 24 maj 2012 07:21

I dag ska jag och malin upp på komvux för vi har fått en tid där kl 13:00 för vi ska få lite hjälp med att hitta utbildningar. man måste ju ta och bli något snart, annars kommer ja bli tokig.  men nu ska ja gå och göra mig klar innan ja ska på jobb...

Ovido - Quiz & Flashcards