Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av sofie collén - 11 augusti 2011 10:04

bilden är tagen från deras hemsida

Nordiska Frisörinstitutet


jag har kännt länge nu att jag skulle vilja jobba som frisör.

Jag älskar att själv gå till frisören och få håret i årdninggjort. Jag går alltid därifrån och är nöjd med min nya frisyr vet inte hur många år jag har gått hos min frisör.

 Men det är många år och jag har som sakt aldrig kännt mig misslyckad med håret då jag går där i från, tänk att få träffa människor varje dag med olika stilar. få hälpa dom med en ny frisyr så dom känner sig fin då man går där i från. Men visst alla kunder är ju naturligtvis inte som jag som alltid är nöjd. Tror jag skulle trivas med jobbet då man träffar olika människor varje dag och självklart finns det ju negativa saker inom yrket som jag säkert inte vet om.


Så jag tog kontakt med en frisörskola som heter Nordiska frisörinstitutet 31 agu 2010 och berättade lite om mig själv och  berättade om min dyselexsi och sånt. Men dom sa att det inte var något problem. Och nu i går fick jag ett nyhetsbrev av dom på mejlen och jag blev jätte glad att de va från dom och att dom kom i håg mig. Men de är väll som johannes sa att dom hade sparat mig då jag hade mejlat dom ,

men det var om nästa kurs start som började den 31/8-2011 som jag jätte gärna hade viljat gått , men var tyvärr tvungen att tacka nej då jag måste få klart matten och engelskan känns ju som man vill vara säker på dom sakerna då man får kunder. och som engelskan ifall det kommer in turister på salongen.

 Men ska plugga upp det nu och sedan ska jag nog plugga till frisör. Och nu hade dom restplatser kvar och det var då biligare med hade så gärna viljat gått det nu. Och det jag tycker är så bra med deras skola är att när jag är färdig så går jag inte ut som lärling utav jag är färdig utbildad, så jag kan hyra en stol hos någon frisör eller kan man starta eget på en gång.


Men jag hoppas jag får fler nyhetsbrev om dom nästa kurstarterna för jag vill verkligen. :)

Ovido - Quiz & Flashcards