Alla inlägg under december 2010

Av sofie collén - 4 december 2010 15:27

  

nu ska jag börja göra mig klar för julbordet i kväll ni kanske får se en bild i morgon hur jag såg ut ,får se ifall jag hinner skriva något mer i dag.:)

hejsvejs!

Av sofie collén - 4 december 2010 15:13

        

I går fyllde Johannes bror år och då var vi och grattade han:) Senare på kvällen efter Idol blev det att åka hem till min kusin Adam för att vi skulle festa där:) Johannes kompis Kim från härnösand kom och festade med oss i går,det var trevligt han sov även över hemma här i natt. Så vi var på stan en sväng i dag:) medans dom var in och tittade på tv spel så sa jag att jag skulle gå in på eurosko jag tittade runt lite där, och självklart att jag lämnat börsen hemma för att jag ha tänkt att jag inte skulle handla något, men då stog dom hära skorna i hyllan där ine och sa till mig sofie jag skulle passa utmärkt till din student kläning, Men jag tänkte då att jag inte ville tästa dom eftersom jag ha mjukisbyxor på mig,så jag hade tagit kort på dom för att skicka till mamma för jag ville se vad hon tyckte om dom. Men jag gick in på fiske affären med pojkarna och jag ringde mamma och sa att hon skulle titta på mmsen så hon kunde säga vad hon tyckte om dom. Och hon tyckte dom var fina hon tyckte jag skulle köpa dom och jag sa jag måste vänta tills på måndag. för jag ville inte pröva med mjukisbyxor. Och det fanns bara ett par kvar av dom i min storlek, men jag ångrade mig jag gick in ditt och testade dom och dom fick följa med  mig hem ändå Johannes la ut så länge:) så nu är student skorna fixade äntligen. Sen vart det en tost med grabbarna på Myrgården dom är grymt goda:)

Dom har ju utförsälning på skorna för att dom ska slå igen dom hära skulle ha gått på 499 men jag fick dom för 149 jag är super nöjd:) nöjd tjej.se:)

Av sofie collén - 4 december 2010 14:33

     

för                 och                  efter

Nu känner jag mig som en ny människa, lite mörkare hår med lite guld i och lite mer uppklippt hår vart riktigt nöjd med håret:) Men i gåre var de Elin på styelit som fick klippa mig för att Elisabhet skulle på begraving:/ men vart riktit nöjd faktiskt så nu vet jag att jag kan klippa mig hos Elin med ifall Elisabht äre borta:) tror jag komma känna mig riktigt fin i kväll till julbordet med älskligen och hans jobb kommer bli super kul:)

Och jag är glad:) för Olle åkte ut i från Idol i går:) så på fredag äre final och jag hoppas verkligen att Jay vinner:) han är min stora Idol nu tycker han grymt bra:) Så i finalen står det mellan Jay och Minna, men jag tror att den som kommer på andra plats med kommer ändå få ett skivkontakt:) men jag håller på Jay :)








Av sofie collén - 3 december 2010 09:27

  

nu närmar sig helgen super skönt:) ska gå ner i tvättstugan för att byta maskin har snart fått undan tvätten super skönt:)

snart kommer mamma och hämtar mig vi ska åka ut till moster för att hon ska färga mitt hår:) och kvart i 2 så ska jag gå och klippa mig längtar, fy vad skönt det ska bli och få bort dom slitna topparna:) ska ta för och efter bilder med så får vi se ifall jag hinner lägga in sedan så ni får se:) I dag fyller Johannes bror år, så då ska vi gratta han, sen blire till festa lite i kväll och i morgon äre firma fest med älsklingens jobb, har nya kläder som jag ska ha i morgon och på jul och nyår:) hoppas jag blir nöjd med håret men de blir jag nog:) Då tror jag att jag komma känna mig jätte fin morgon:) Hoppas jag hinner se Idol i kväll med det är ju bara i kväll och nästa gång kvar:) Jag hoppas verkligen att Jay vinner:)

Men ni får ha en bra dag och trevlig helg det ska jag ha. ser vi ifall jag hinner skriva något i kväll eller i helgen, annars skriver jag på måndag :) hejsvejs!

Av sofie collén - 2 december 2010 23:16

  

snacka om att jag är in körd på att jag bara vill klippa mig på styleit:)
dom har ju byt lokal och dom ska ha invigning eller vad man säger den 8:) och eftersom dom håller på att byta så trode jag att dom inte höll på klippa för en allt var färdigt. Och Jag har inte klippt mig på väldigt länge och kännde att det var dax,så jag tänkte att jag får väll titta runt lite hos dom andra frisörerna och se ifall dom hade någon tid innan lördag,så jag skulle till hårtesten i morgon och klippa mig, på vägen hem så ser jag att Det är kunder inne på styleit, och gick jag in och skulle se i fall Elisabhet hade någon tid i morgon med hon skulle på begravning så i morgon blire Elin som får klippa mig. Jag ringde till Hårtesten och sa att jag hade glömt bort att jag skulle bort, bara för att jag ville gå på mitt trogna ställe styleit och klippa mig:) Och på lördag blir det julbord med älskligens företag,så nu komma jag vara fin i håret till dess.:)

Så nu är upp tidigit i morgon för att tvätta sedan ut till moster och färga håret och efter skolan blire klippning äntligen, den hära frisyren blire fast med min längd.

Sov gott nu ska jag gå och sova så jag orkar upp i morgon bitti:)

Av sofie collén - 2 december 2010 07:32

  

Jag funderar och  funderar, vill verkligen utbilda mig till frisör hälst dirket efter gymnasiet, så jag kan gå frisör utbildningen i östersund 1 år sedan vill jag hälst flytta hem till sollefteå igen tillsammans med älsklingen och bara börja jobba,ska gå runt och titta efter lärningsplatser lite överallt, vill inte söka och sedan inte få något då är ju pengarna ganska så bort kastade, och det vill jag verkligen inte. Och jag vill verkligen jobba med människor men som sakt att klippa deras hår och prata med dom allt möjligt det känns som det hära är ett jobb jag verkligen vill, jag har så mkt planer i mitt liv framöver.

Sedan vet jag 3  utbildningar till jag vill gå, men först och främst frisör sedan skulle jag vilja plugga mack up artist och spa utbildning skulle jag vilja gå nagelterapeut. Men prio 1 ifall jag ska plugga vidare är frisör:)

vill som sakt gå de hälst efter skolan som jag skrev så jag kan gå den 1 år och sedan vara lälling i så många år det är och sedan jobba något år efter lälling tiden, sen vill jag ju inte vara för gammal då jag skaffa barn. Men det hära är min drömmar och jag vill självklart att älsklingen ska vara pappa. Jag vill verkligen leva mitt liv med han känns fortfarande så otroligt bra:)<3

Av sofie collén - 1 december 2010 19:34

  

I kväll har jag varit och lyssnat på information om att bli instruktör på Gk-pulsen,fick veta mycket bra, ska börja gå på nå pass nu och känna hur det känns och få stå framme med instruktören innan jag bestämmer mig för ifall jag ska gå någon utbildningen eller inte. Men Jag hoppas att det komma känns bra för de känns som att de verkligen är något jag vill, men får se hur de känns då jag väll står där framme med intsruktörer och känna hur de känns att ha allas fokus på en. Det ska bli spännande och se vad det blir ut av det hära nu:)

Av sofie collén - 1 december 2010 15:07

  

Äntligen har jag hittat hur jag vill ha mitt hår när de blir långt:)

Ska se ifall om jag skulle kunna få en klipp tid innan lördag skulle väldigt gära vilja ha toppat mitt hår innan dess mitt är så utslitet nu,det är bara jobbigt de är bara i vägen och bara är. Än så länge har inte så hära långt hår men vill ändå klippa upp det som det är på bilden, och ha så hära fast med min längd,får se vad frissan säger ifall hon kan få till de. Men de tror jag hon lyckas alltid få till mitt hår som jag vill ha det:) vill ju vara fin till på lördag då jag ska på julbord med älsklingen och hans jobb,komma bli trvligt och hinner jag intefår det klippt till dess så får det kanske bli nästa vecka om de finns tid:)


Ja i kväll ska jag på lillängets idrottshal och få information om att bli instruktör,får se i kväll hur de ha varit och jag kanske blir intstrukör.

Men ha en bra eftermiddag och bra kväll så höras vi senare eller i morgon:)

Ovido - Quiz & Flashcards