Alla inlägg under mars 2011

Av sofie collén - 17 mars 2011 11:13

Ja i morse hade jag sovmorgon till 09:55 då jag kom på skolan vare svenska och nu sitter jag på religonen och det är ett utav dom tråkigstate ämenet jag vet så jag orkar verkligen inte.

men snart ha den hära dagen gått med sen har jag lektion i morgon från halv 9 till 11:00 och sen äre verkligen helg, sedan går jag måndag tisdag onsdag torsdag sen är jag ledig fredag och åker till s-holm.


Av sofie collén - 17 mars 2011 07:27

I går på skolan var det högskolemässa, och tycker det var väldig roligt att få gå runt och kolla på olika utbildningar man kan gå efter studenten.

Jag ska skriva in mig på komvux och plugga på engelskan sedan funderar jag på matten med:)

Men sedan var jag och tittade på Holafolkhögskola och hittade två distans utbildningar jag skulle vilja plugga , men man får ta en i taget och det jag tycker är bra med den hära skolan det är att man inte får något betyg.

Dom säger så här. Här kan du gå yrkesförberedande kurser eller studera helt för din egen skull. så vart väldigt sugen på dom distans utbildningarna som är Behandlingsassistent  och hälsocoach:) så nu gäller det att bestämma sig för vilken man vill börja med:) sista ansöknings dagen är den 15 maj. Men ska väll gå och prata med syn lite med tänkte jag men det skulle vara så fruktansvärt kul:) sedan är dom inte så dyra Servicavgiften är 1000 kr per termin och 1500 hundra för litteraturinköp och det var hälsocoach utbildningen för Behandlingsassistans går det på 1000 kr per termin och med lilleratur 2500, skulle vara så otroligt intrerssant att ha dom här utbildningarna, för jag älskar att jobba med människor. Sen äre för dom hära att till ansökan ska jag få till ett så bra personligt brev så möjligt om mig själv och varför jag vill göra det här. Men vi får se hur det slutar efter studenten:) ska sommarjobb först i allfal:)

Av sofie collén - 16 mars 2011 07:23

I dag på skolan har vi högskolemässa hela dagen:)tycker det blir rätt skönt.

Sen blire hem ta sig ut på en promenad och sedan få klart religonen och tror jag ska skicka in 3 till jobbanskökan!:)

Av sofie collén - 15 mars 2011 23:07

  

I morgon ska jag bli klar med religons arbetet, och skicka in 2 ansökningar till i morgon:)

Har nu sökt sommarjobb i kväll på Häggen och skogsgläntan

alla Jobb jag ha sökt än så länge är

Häggen

skogsgläntan

Hundavelstationen

Ica långgtan

personlig Assistent


Så nu hoppas man på att kunna få något jobb i sommar:)

nä nu ska jag gå och lägga mig sov gott!:)

Av sofie collén - 15 mars 2011 23:04

 

Nu är våran lilla flicka 7 veckor:) en vecka kvar nu är det inte alls länge kvar.

Nästa fredag sitter jag på tåget ner till s-holm 9 min över 6 på morgonen:) är fram kvart i 10 då hämtar vi henne och sätter oss i bilen upp till sollefteå igen:) längtar verkligen nu:) 

Av sofie collén - 15 mars 2011 13:23

     

Nu tänkte jag gå på stan en sväng, ska kolla om jag hittar något på Kapphal då jag fick presentkort där då jag fyllde år:)

Så nu är ju hålen på sin plats på örat har snart haft dom i en vecka:) Och så här ser mitt hår ut då jag använt trippeltången:)

Av sofie collén - 15 mars 2011 11:55

    

har varit ute och gått i dag med:)

dom här bilderna är sedan i går då jag var ute och gick:) 

Av sofie collén - 15 mars 2011 11:50

här är både grejer jag fick då jag fyllde år och saker vi ha köpt till valpen:)  

Ovido - Quiz & Flashcards